Specyficzną sytuacją w domu jest posiadanie tam swojego biura. Dzieje się tak, gdy nie pracujemy na etacie, tylko jesteśmy prowadzącym działalność gospodarczą. W takiej sytuacji naturalną niemal sprawą jest fakt, że póki działalność jest mała, to rejestrujemy ją w domu, aby nie ponosić dodatkowych kosztów wynajmu biura. Nie stanowi to problemu, jeśli nasze mieszkanie, czy dom jest na tyle duże, aby móc przeznaczyć któreś z pomieszczeń na cele wyłącznie biurowe. Gorzej, jeżeli nasza rodzina jest liczna, wnętrze małe i nie ma szans, na wygospodarowanie nowego pomieszczenia do tego celu. Wtedy niezbędny jest oczywiście, jak w wielu rodzinnych sytuacjach, kompromis. W zależności od ilości posiadanych pomieszczeń i wielkości prowadzonej działalności i związanych z tym dokumentów, możemy zagospodarować na cele firmy połowę z któregoś pomieszczeń, wstawiając tam np. biurko i szafkę na najważniejsze faktury. Nie jest to może sytuacja komfortowa dla wszystkich, ale na początek powinno starczyć. Wystarczy sobie przypomnieć, że bardzo wielu poważanych obecnie przedsiębiorców zaczynało tez w ten sposób. Nikt nie miał od razu do dyspozycji dziesięciopiętrowego biurowca.