Obecnie na rynku mieszkań wybudowanych przez deweloperów jest bardzo duża nadpodaż mieszkań, co oznacza, że trudno jest deweloperom znaleźć chętnych na wiele już gotowych do zamieszkania mieszkań, automatycznie trudniej jest znaleźć osoby, które zechcą dokonywać wpłat na mieszkania będące w stanie realizacji lub na etapie planowania. Takie puste, gotowe do sprzedaży mieszkania są dla deweloperów dużym problemem, bo przecież trzeba te lokale ogrzewać w okresie jesienno-zimowym, a ponadto trzeba spłacać zaciągnięte na ich budowę kredyty. Dlatego deweloperzy szukają różnych, czasami bardzo wydawałoby się dziwnych sposobów, by zachęcić klientów do kupowania właśnie ich mieszkań. Poza obniżeniem ceny samego mieszkania taką zachętą może być na przykład dodanie gratis miejsca parkingowego lub też sprzedaż miejsca na parkingu podziemnym budynku mieszkalnego za określony procent ceny wyjściowej. Kolejne sposoby uatrakcyjniania oferty danego dewelopera to na przykład dodanie gratis do zakupionego mieszkania sprzętu RTV wysokiej jakości, deklarowanie opłat czynszowych za dwa lata po kupnie mieszkania czy też wycieczka zagraniczna dla całej rodziny.