Instalacje gazowe w samochodach mają tyle samo zwolenników co przeciwników. O ile do tych pierwszych zaliczają się zazwyczaj użytkownicy gazu, o tyle największymi jego przeciwnikami są ludzie uprzedzeni z urzędu, którzy nigdy nie jeździli autem z instalacją LPG, bądź pamiętają jej pierwsze, zawodne wersje sprzed kilkunastu lat.
Co kieruje kierowcami wybierającymi jazdę samochodem z instalacją LPG? Przede wszystkim cena. Od początku istnienia pojęcia LPG, paliwo, jakim jest gaz jest połowę tańsze od tradycyjnej benzyny i oleju napędowego. Wprawdzie samochód napędzany gazem, spali go na dystansie stu kilometrów więcej o kilka procent aniżeli benzyny, jednak jego niska cena i tak pozwala zaoszczędzić. Aby stwierdzić, czy instalacja LPG w aucie, które go jeszcze nie posiada się opłaci, należy obliczyć, ile kilometrów rocznie jesteśmy w stanie przejechać. Kiedy już wielu jaki dystans rocznie przejedziemy, należy zorientować się ile kosztuje instalacja gazowa. Ceny instalacji różnią się w zależności od rejonu Polski oraz stacji montażowej. Sama instalacja LPG w samochodzie standardowo napędzanym benzyną, jest najdroższą inwestycją. Montaż kosztuje od około dwóch i pół tysiąca złotych, do około trzech i pół tysiąca. Cena może wydawać się dość wysoka, dlatego jak wyżej wspomniano, warto sprawdzić ile jeździmy i oszacować, po jakim czasie koszty związane z założeniem gazu się wrócą. Jeśli jeździmy sporo, montaż LPG może nam się zwrócić już nawet po kilku miesiącach. Jeśli samochód odpalamy okazjonalnie, nie warto w gaz inwestować, bo nawet biorąc uwagę niską cenę tego paliwa, sama instalacja będzie nam się zwracała latami.
Dobrą nowiną dla zwolenników LPG jest fakt, że coraz częściej producenci samochodów decydują się na jego montaż w nowych autach. Instalacja fabryczna bardziej opłaca się właścicielowi nowego samochodu, bowiem jej cena wlicza się w cenę pojazdu i nie generuje dodatkowych kosztów. Z takich rozwiązań korzysta między innymi Skoda, która jest pionierem fabrycznego LPG wśród producentów aut.