Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu, jednak należy przyznać, że polscy przedsiębiorcy rzadko potrafią zadbać o właściwą promocję swoich produktów i usług. Wybierają oni najczęściej promocję w mediach, poprzez reklamy telewizyjne (rzadziej radiowe), banery reklamowe w internecie, billboardy na ulicach i skrzyżowaniach… Tego typu działania mogą posłużyć jako informacja o danej marce czy produkcie, jednak ich skuteczność jest znikoma, gdyż konsumenci rzadko są skłonni zmieniać swoje przyzwyczajenia i próbować nowych rzeczy. Dlatego też chcąc przeprowadzić rzetelną promocję nie wystarczy reklama w mediach, należy sprawić by klient spróbował produktu (zorganizować degustację lub rozdawać darmowe próbki). Tylko w ten sposób klient będzie mógł ocenić czy dany produkt mu odpowiada czy nie, a jeśli oceni go pozytywnie, na pewno nie omieszka odszukać go w sklepie. Przy okazji utrwala się pozytywny wizerunek marki, co ma również znaczenie – każdy przecież lubi być częstowany i obdarowywany gratisami.