Jeżeli chcesz wymienić węże do paliw, najpierw musisz przygotować do tego swój samochód. Po przygotowaniu pojazdu do procedury czas na usunięcie starych przewodów paliwowych. Wsiądź ponownie pod samochód, znajdź filtr paliwa i zdejmij plastikową osłonę, która go otacza. Umieść miskę lub ręcznik pod filtrem, na wypadek gdyby wyciekła jakakolwiek benzyna – i prawdopodobnie tak się stanie (nikt nigdy nie powiedział, że konserwacja pojazdu to czysta robota).
Za pomocą śrubokręta lub klucza poluzuj zaciski węża, aż będą się przesuwać w przód iw tył. Ponownie trzymaj patelnię lub szmaty pod ręką, ponieważ benzyna może wyciekać z węża. Gdy zaciski są poluzowane, powinno być możliwe zdjęcie przewodu paliwowego. Jeśli nie, możesz użyć ostrza, aby go uwolnić, jeśli musisz. Teraz znajdź i zdejmij drugi koniec starego węża paliwowego. Powinieneś być w stanie go wyciągnąć z niewielkim wysiłkiem.
Ponownie, najlepiej zajrzeć do instrukcji obsługi pojazdu, aby uzyskać informacje i wskazówki dotyczące demontażu przewodów paliwowych. Pamiętaj tylko, że każdy samochód jest inny. Na przykład starsza Toyota będzie miała zupełnie inne rozmieszczenie przewodów paliwowych niż zupełnie nowe Porsche. Samochody Forda różnią się od samochodów General Motors i tak dalej.
Może być również więcej niż węże paliwowe do usunięcia, więc upewnij się, że wiesz, co wyjmujesz. Uważaj również, aby nie usunąć czegoś, czego nie powinieneś, i aby przypadkowo nie uszkodzić pompy paliwa lub filtra paliwa. Teraz, gdy twój samochód ma zdjęty wąż paliwowy (lub węże), czas zainstalować nową linię. Ponownie, jeśli kupiłeś nowy filtr paliwa, teraz jest idealny czas na wykonanie tej konserwacji. Umieść nowe zaciski węża nad nowym przewodem paliwowym, ale tymczasowo zachowaj zaciski luźne. Upewnij się, że sprzęt będzie skierowany w Twoją stronę, gdy linka jest na miejscu, aby można było łatwo zacisnąć zaciski. Następnie wsuń otwarte końce przewodu paliwowego na miejsce i sprawdź dopasowanie. I wszystko co musiałeś zrobić by wymienić wąż do paliwa.