Znaczne spowolnienie sprzedaży przez deweloperów mieszkań w ciągu ostatnich trzech lat spowodowało w ich polityce budowlanej 3 zasadnicze zmiany strategii marketingowej. Po pierwsze – ceny mieszkań zostały obniżone dość znacznie, w różnych miastach wygląda to trochę inaczej, jednak średnie ceny spadły od 10 do 20 nawet procent. Kolejna strategia to szybkie dopasowanie swojej oferty do tego, jakie obecnie jest zapotrzebowanie na mieszkania – a więc przestawienie się błyskawiczne na budowanie mieszkań relatywnie małych, kompaktowych, do maksymalnej powierzchni całkowitej 45 metrów kwadratowych, jednak z możliwością aranżacji w nich jak największej ilości pomieszczeń. Kolejny zabieg marketingowy to stosowanie zachęt innych niż obniżona cena lokalu mieszkalnego – w tym względzie pomysłowość deweloperów wydaje się nie mieć granic. Jedni oferują w cenie mieszkania lub za symboliczne pieniądze miejsca parkingowe lub podziemne garaże, inni proponują, iż na przykład przez 2 lata osoba kupująca od nich mieszkanie nie będzie musiała opłacać czynszu. Są również tacy, którzy oferują do kupionego mieszkania gratis zestawy kina domowego czy tez sprzęty hi-fi wysokiej klasy.